Organizatorzy kampanii:
Czy wiecie, że prawie połowa pracujących mam, kiedy jest przeziębiona lub ma grypę wciąż wykonuje swoje obowiązki zawodowe? Te, które biorą wolne, bynajmniej nie leżą i nie kurują się w łóżku. 60% mam kontynuuje wykonywanie obowiązków domowych i wciąż zajmuje się dziećmi. Uważają, że praca się sama nie zrobi, a dziećmi trzeba się zająć.
W przypadku przeziębienia wystarczą czasami tylko dwa dni dobrej opieki, aby stanąć na nogi. Dlaczego nie możemy znaleźć tego czasu i zatroszczyć się o siebie?
Razem z firmą Haleon, producentem leku Theraflu, połączyliśmy siły i stworzyliśmy kampanię społeczną „MAMY czas na zdrowie”. Jej celem jest zwiększenie świadomości wyzwań, z jakimi zmagają się pracujące matki w domu i w miejscu pracy. Projekt ma charakter edukacyjny i dostarcza mamom podpowiedzi w zakresie działań, które mogą podjąć, aby zadbać o swoje zdrowie. Ma budować świat, w którym mamy poczują się zrozumiane, a nie oceniane.
W ramach kampanii stworzyliśmy merytoryczną platformę internetową, serię filmów edukacyjnych i warsztatów.
Przygotowaliśmy również wyjątkowy przewodnik z praktycznymi wskazówkami i ćwiczeniami dla mam oraz Kodeks „MAMY czas na zdrowie”.
Ponadto od 2024 roku ruszamy z Ogólnopolskim Programem siostrzanego wsparcia, bo wiemy jak bardzo to wsparcie innych mam może pomóc w przezwyciężeniu trudności.
Stawiamy też na partnerstwo w związku (a jakże!). Podpowiadamy, jak rozmawiać o podziale obowiązków domowych, odpowiedzialności za opiekę nad dziećmi oraz wspierać się w trudnych chwilach. Chcemy, aby takich rozmów w atmosferze wzajemnego zrozumienia było parach jak najwięcej.
Kampania jest dla naszej Fundacji szczególnie ważna, bo przygotowane narzędzia i działania nie tylko wspierają mamy w trudnej sytuacji, jaką jest choroba. Wyposażają kobiety w uniwersalne umiejętności i uczą, jak budować sieci wsparcia, które przetrwają lata.
Zapraszamy na stronę kampanii www.mamyczasnazdrowie.pl
Nawet, jeśli zdajemy sobie sprawę z tego, że w czasie choroby dobrze byłoby odpuścić i po prostu odpocząć, to nie wiemy jak w praktyce wcielić to w życie. Jest za dużo „ALE”, za dużo rzeczy „do ogarnięcia”…
Te przemyślenia, skłoniły nas do stworzenia zbioru zasad, które odpowiadają na kluczowe wyzwania utrudniające pracującym mamom danie sobie czasu na odpoczynek w trakcie choroby. Przy udziale ekspertów powstał Kodeks „MAMY czas na zdrowie”. Jest on skierowany nie tylko do pracujących mam, ale również do ich partnerów, bliskich, a także ich pracodawców i współpracowników.
Jako współorganizatorzy kampanii jesteśmy przekonani, że wprowadzenie zawartych w kodeksie zasad pomoże przezwyciężyć wiele trudności, z jakimi obecnie mierzą się pracujące mamy. Liczymy, że projekt doprowadzi do ważnych zmian społecznych i pomoże stworzyć w Polsce środowisko bardziej przyjazne pracującym matkom.
Organizatorzy kampanii:
„Kampania "MAMY czas na zdrowie" jest inicjatywą, która doskonale wpisuje się we współczesne wyzwania związane z równością płci, zdrowiem psychicznym i podziałem obowiązków rodzicielskich. Inicjatywa skupia się na promowaniu zdrowego podejścia do życia, dbania o siebie zarówno w kontekście fizycznym jak i psychicznym. Uświadamia, dlaczego i jak włączać bliskich w pomoc w codziennych sytuacjach. Zachęca mężczyzn do aktywnego udziału w codziennych obowiązkach związanych z opieką nad dziećmi, a kobiety do zmiany podejścia do roli matki. To nie tylko ważny krok w kierunku budowania zdrowszych relacji rodzinnych, ale również w kierunku przełamywania niekorzystnych stereotypów.”
Paulina Janiak - Członkini Zarządu Fundacji Share the Care
„Wierzymy, że program, który przygotowaliśmy, pomoże matkom zrozumieć, że proszenie o pomoc jest w porządku. W kampanii mówimy o kobietach wspierających kobiety oraz o partnerstwie między rodzicami. Czasy się zmieniły, ale pamiętajmy, że wielu mężczyzn nie miało takich partnerskich wzorców w swoich rodzinach. Mężczyźni muszą nauczyć się funkcjonowania po partnersku. Kobiety muszą nauczyć się rozmawiać o swoich potrzebach i oczekiwaniach w otwarty i konstruktywny sposób.”
Karolina Andrian - Prezeska Fundacji Share the Care
This will close in 0 seconds