Organizatorzy kampanii:



Czy wiecie, że prawie połowa pracujących mam w Polsce kontynuuje pracę mimo przeziębienia lub grypy? Nawet jeśli czują się źle, nie pozwalają sobie na odpoczynek – ani w pracy, ani w domu. Towarzyszy im przekonanie, że jeśli nie wykonają wszystkich obowiązków, coś ważnego zostanie zaniedbane. Zamiast regenerować się w czasie choroby, próbują sprostać wszystkim oczekiwaniom, zawodowym i rodzinnym, kosztem własnego samopoczucia.
Ta codzienna rzeczywistość stała się punktem wyjścia do kampanii „MAMY czas na zdrowie”, którą realizujemy wspólnie z firmą Haleon, producentem leku Theraflu. To już kolejna edycja tej ważnej społecznej inicjatywy, której celem jest pokazanie, że prawo do odpoczynku w czasie choroby nie jest luksusem, lecz koniecznością.
W poprzednich edycjach kampanii skupialiśmy się na wsparciu mam w najbliższym otoczeniu – partnerach, rodzinie, przyjaciołach oraz na dialogu z pracodawcami w sprawie elastycznych rozwiązań i benefitów zdrowotnych.
W efekcie powstał Kodeks „MAMY czas na zdrowie”, merytoryczna platforma internetowa z edukacyjnymi filmami i warsztatami, a także Ogólnopolski Program Siostrzanego Wsparcia, który połączył kobiety w lokalnych społecznościach, tworząc realne sieci pomocy i solidarności.
W tym roku idziemy o krok dalej. W ramach trzeciej edycji kampanii uruchomiliśmy program grantowy „MAMY czas na zdrowie”, który wspiera lokalne inicjatywy pomagające pracującym mamom zatrzymać się, złapać oddech i zadbać o siebie – bez wyrzutów sumienia i presji, że muszą być zawsze „na posterunku”.
Kampania jest dla naszej Fundacji szczególnie ważna, bowiem nie tylko porusza temat zdrowia i równowagi, ale realnie zmienia sposób, w jaki o nich mówimy. Pokazuje, że dbanie o siebie podczas przeziębienia lub grypy to fundament dobrostanu całej rodziny oraz uczą, jak budować sieci wsparcia, które przetrwają lata.
Zapraszamy na stronę kampanii www.mamyczasnazdrowie.pl
Program grantowy daje szansę fundacjom i organizacjom społecznym na realizację działań, które pomagają pracującym mamom zwolnić tempo, zadbać o siebie i odzyskać siły w czasie przeziębienia lub grypy. Co ważne, nie jest wymagany żaden wkład własny, dlatego szansę na grant mają także najmniejsze, lokalne fundacje i organizacje, które na co dzień działają blisko kobiet i ich potrzeb.
Poszukiwane są projekty, które:
– wzmacniają siostrzeństwo i wspólnotę – tworzą przestrzeń, gdzie kobiety mogą wzajemnie się wspierać,
– edukują – pokazują, że odpoczynek w czasie choroby jest konieczny i zgodny z zaleceniami WHO,
– uczą mówić o swoich potrzebach – jak rozmawiać z partnerem, rodziną czy pracodawcą o potrzebie regeneracji,
– aktywizują lokalne społeczności – poprzez warsztaty, spotkania, sąsiedzkie grupy wsparcia,
– promują partnerstwo w związku – zachęcając do równego podziału obowiązków domowych i opiekuńczych.
Na realizację pomysłów przyznane zostaną trzy granty w wysokości do 10.000 zł każdy. Nabór trwa do 12 grudnia 2025 r., a wyniki zostaną ogłoszone w styczniu 2026 r.
Zwycięskie projekty będą realizowane w lutym i marcu 2026 r.
Zgłoszenia można przesyłać przez formularz na stronie www.mamyczasnazdrowie.pl, gdzie dostępny jest regulamin programu.
Organizatorzy kampanii:



„Kampania "MAMY czas na zdrowie" jest inicjatywą, która doskonale wpisuje się we współczesne wyzwania związane z równością płci, zdrowiem psychicznym i podziałem obowiązków rodzicielskich. Inicjatywa skupia się na promowaniu zdrowego podejścia do życia, dbania o siebie zarówno w kontekście fizycznym jak i psychicznym. Uświadamia, dlaczego i jak włączać bliskich w pomoc w codziennych sytuacjach. Zachęca mężczyzn do aktywnego udziału w codziennych obowiązkach związanych z opieką nad dziećmi, a kobiety do zmiany podejścia do roli matki. To nie tylko ważny krok w kierunku budowania zdrowszych relacji rodzinnych, ale również w kierunku przełamywania niekorzystnych stereotypów.”
Paulina Janiak - Członkini Zarządu Fundacji Share the Care

„Wierzymy, że program, który przygotowaliśmy, pomoże matkom zrozumieć, że proszenie o pomoc jest w porządku. W kampanii mówimy o kobietach wspierających kobiety oraz o partnerstwie między rodzicami. Czasy się zmieniły, ale pamiętajmy, że wielu mężczyzn nie miało takich partnerskich wzorców w swoich rodzinach. Mężczyźni muszą nauczyć się funkcjonowania po partnersku. Kobiety muszą nauczyć się rozmawiać o swoich potrzebach i oczekiwaniach w otwarty i konstruktywny sposób.”
Karolina Andrian - Prezeska Fundacji Share the Care
This will close in 0 seconds