Temat równości rodzicielskiej mocno angażuje naszych pracowników, bo odpowiada na ich potrzeby
Często mówimy o tym, że pracodawcy mają do odegrania ważną rolę w budowaniu równości rodzicielskiej. Dobrym barometrem tego, czy robią to dobrze jest nastawienie i zaangażowanie w proponowane działania ich pracowników. Doświadczenie Credit Agricole pokazuje, że ten temat bardzo rezonuje w organizacji. Rozmowa z Anną Podlewską, Director of HR Strategic Initiatives w Credit Agricole Bank Polska S.A.
Jak Was pracownicy reagują na Wasze działania wspierające równość rodzicielską?
Wdrożone w Credit Agricole rozwiązania spotkały się z pozytywną reakcją pracowników, bo odpowiadają na ich potrzeby. Liczby mówią same za siebie – w 2023 roku z urlopu rodzicielskiego w Credit Agricole skorzystało 5 razy więcej mężczyzn niż w roku poprzednim. To dowód na realną zmianę. W aktywności edukacyjne na rzecz zrównoważonych ról rodzicielskich i opiekuńczych angażują się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. To potwierdza otwartość na zmianę stereotypów, ale też potrzebę zdobycia większej wiedzy i inspiracji do działania, zarówno po stronie mam, jak i ojców. Nasi pracownicy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami macierzyństwa i ojcostwa z innymi. W naszej ocenie, wspieranie innych w takich decyzjach, to kolejne potwierdzenie, że pracujący w Credit Agricole rodzice chcą być częścią zmiany kulturowej i społecznej.
Więcej na: https://teamrodzina.pl/rowni-w-domu-pracy-2024/