Partner strategiczny:
Honorowy Patronat:
W wyniku wejścia w życie dyrektywy work-life balance rośnie liczba ojców korzystających z urlopów rodzicielskich. W 2023 r. już 19 tys ojców skorzystało w urlopu rodzicielskiego versus 3,7 tys rok wcześniej. To pozytywny trend, jednak to nadal tylko 7% uprawnionych mężczyzn.
26 kwietnia 2024 mija rok od wdrożenia dyrektywy work-life balance w Polsce. Z tej okazji Fundacja Share the Care oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych analizuje sytuację ojców i mam na rynku pracy oraz poziom ich zaangażowania w opiekę nad dziećmi.
Raport „Tata na rodzicielskim. Co mówią liczby o ojcostwie w Polsce” jest częścią kampanii „Równi w domu-równi w pracy. To się wszystkim opłaca.”, której celem jest budowanie świadomości prawnej rodziców i korzyści płynących z dzielenia się urlopami rodzicielskimi.
Zapraszamy do pobrania raportu!
Karolina Andrian, Fundacja Share the Care oraz Mariusz Jedynak, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Partner strategiczny:
Honorowy Patronat:
Partnerzy:
Partnerzy Społeczni:
Partnerzy Medialni:
Mija rok od wdrożenia w Polsce unijnej dyrektywy work-life balance, która jest przełomowym krokiem w budowaniu równości rodzicielskiej w Polsce. Zmiany prawne otworzyły furtkę do szerszej zmiany społecznej, która już stała u naszego progu. W 2023 roku liczba ojców korzystających z urlopu rodzicielskiego wzrosła z 1% do prawie 6%. To dopiero początek, potrzebujemy dalszych działań. Dlatego Fundacja Share the Care wraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz partnerami biznesowymi i społecznymi rozpoczynamy tegoroczną kampanię “Równi w domu - równi w pracy”, której celem jest międzysektorowy dialog na rzecz dalszego budowania równości rodzicielskiej w Polsce.
Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care
Równość w pracy – etyczna i pragmatyczna, zwiększająca pulę talentów w gospodarce – nie będzie możliwa bez równości rodzicielskiej. Uwolnienie potencjału kobiet, częściej wykonujących nieodpłatne prace w domu, wymaga zmiany stereotypowego postrzegania ról społecznych, większej orientacji na różnorodność w firmach i odpowiednich regulacji prawnych. Praca na rzecz zmian musi być naszym wspólnym celem.
Małgorzata Petru, Menedżerka ds. Zarządzania Różnorodnością i Włączeniem oraz Diversitty Officer w Banku BNP Paribas
Jako ZUS widzimy swoją rolę w popularyzacji nowych przepisów zarówno wśród rodziców, jak i pracodawców. Chcemy być wsparciem dla pracodawców w procesie prawidłowego informowania pracowników o przysługujących im prawach, wyliczania wysokości zasiłku i kształtowania kultury organizacyjnej w taki sposób, aby rodzice nie bali się korzystać z przysługujących im uprawnień.
Mariusz Jedynak, Członek Zarządu ZUS
Partnerski model rodziny zapewnia równe szanse zarówno w roli rodzica jak i w rozwoju kariery zawodowej dla obu płci. Równouprawnienie to przywilej, z którego powinniśmy korzystać zarówno w domu jak i w pracy.
Justyna Guzy - Lider inicjatywy Parenting & Partnership z ramienia grupy Diversity w ING Hubs Polska
Ponad 60% naszych pracowników to rodzice i opiekunowie – z myślą o nich wprowadzamy rozwiązania promujące zrównoważone role rodzicielskie w miejscu pracy. W Credit Agricole działamy zgodnie z naszymi zobowiązaniami filaru Human strategii banku. Wzmacnianie kultury różnorodności poprzez wsparcie grup o różnych potrzebach – w tym pracujących rodziców i opiekunów - to jeden z naszych priorytetów. Udział w kampanii to dla nas istotny krok w rozszerzaniu działań na rzecz edukacji, promocji i budowania równości rodzicielskiej na rynku pracy.”
Anna Podlewska - Dyrektorka ds. Strategicznych Inicjatyw HR w Credit Agricole Bank Polska
This will close in 0 seconds