Partnerzy strategiczni:

Patronat:


Dwa lata od wdrożenia unijnej dyrektywy work-life balance w Polsce to okazja aby podsumować liczby i trendy wśród ojców, dotyczące korzystania przez nich z urlopów rodzicielskich. Przeanalizować pozycję rodziców, szczególnie mama na rynku pracy, w obliczu zmian nie tylko społecznych ale i geopolitycznych. Zwrócić uwagę na role opiekuńcze, jakie przyszło nam sprawować w obliczu starzejącego się społeczeństwa i kryzysu demograficznego.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz Fundacja Share the Care mają zaszczyt zaprosić na konferencję „Równi w domu, Równi w pracy. Jak skutecznie wspierać rodziców w równoważeniu życia rodzinnego i zawodowego?” Wydarzenie odbędzie się 21 Maja 2025 roku.
Tegoroczna edycja konferencji będzie miała charakter międzynarodowy, dzięki zaangażowaniu unijnego partnera, Coface Families Europe – organizacji zrzeszającej NGO z całej Europy, działającej przy Komisji Europejskiej.
Podczas konferencji zaprezentujemy drugą edycję raportu na temat wykorzystania świadczeń dla rodziców w ciągu ostatnich dwóch lat od wdrożenia w Polsce unijnej dyrektywy work-life balance. Razem z partnerami biznesowymi, naukowcami, badaczami, przedstawicielami rządu i samorządów oraz przedstawicielami organizacji pozarządowych z polski i Europy zastanowimy się, co jeszcze wspólnie możemy zrobić, aby popularyzować rozwiązania dla rodziców i likwidować bariery natury społeczno-prawnej.
Celem wydarzenia jest promowanie rozwiązań, które pomagają ojcom i mamom godzić życie zawodowe i rodzinne.
Zapraszamy!
Zapraszamy do pobrania raportu!
Karolina Andrian, Fundacja Share the Care oraz Mariusz Jedynak, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Partnerzy strategiczni:
Patronat:
Partnerzy:
Partnerzy Społeczni:
Partnerzy Medialni:
Mija rok od wdrożenia w Polsce unijnej dyrektywy work-life balance, która jest przełomowym krokiem w budowaniu równości rodzicielskiej w Polsce. Zmiany prawne otworzyły furtkę do szerszej zmiany społecznej, która już stała u naszego progu. W 2023 roku liczba ojców korzystających z urlopu rodzicielskiego wzrosła z 1% do prawie 6%. To dopiero początek, potrzebujemy dalszych działań. Dlatego Fundacja Share the Care wraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz partnerami biznesowymi i społecznymi rozpoczynamy tegoroczną kampanię “Równi w domu - równi w pracy”, której celem jest międzysektorowy dialog na rzecz dalszego budowania równości rodzicielskiej w Polsce.
Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care
Równość w pracy – etyczna i pragmatyczna, zwiększająca pulę talentów w gospodarce – nie będzie możliwa bez równości rodzicielskiej. Uwolnienie potencjału kobiet, częściej wykonujących nieodpłatne prace w domu, wymaga zmiany stereotypowego postrzegania ról społecznych, większej orientacji na różnorodność w firmach i odpowiednich regulacji prawnych. Praca na rzecz zmian musi być naszym wspólnym celem.
Małgorzata Petru, Menedżerka ds. Zarządzania Różnorodnością i Włączeniem oraz Diversitty Officer w Banku BNP Paribas
Jako ZUS widzimy swoją rolę w popularyzacji nowych przepisów zarówno wśród rodziców, jak i pracodawców. Chcemy być wsparciem dla pracodawców w procesie prawidłowego informowania pracowników o przysługujących im prawach, wyliczania wysokości zasiłku i kształtowania kultury organizacyjnej w taki sposób, aby rodzice nie bali się korzystać z przysługujących im uprawnień.
Mariusz Jedynak, Członek Zarządu ZUS
Partnerski model rodziny zapewnia równe szanse zarówno w roli rodzica jak i w rozwoju kariery zawodowej dla obu płci. Równouprawnienie to przywilej, z którego powinniśmy korzystać zarówno w domu jak i w pracy.
Justyna Guzy - Lider inicjatywy Parenting & Partnership z ramienia grupy Diversity w ING Hubs Polska
Ponad 60% naszych pracowników to rodzice i opiekunowie – z myślą o nich wprowadzamy rozwiązania promujące zrównoważone role rodzicielskie w miejscu pracy. W Credit Agricole działamy zgodnie z naszymi zobowiązaniami filaru Human strategii banku. Wzmacnianie kultury różnorodności poprzez wsparcie grup o różnych potrzebach – w tym pracujących rodziców i opiekunów - to jeden z naszych priorytetów. Udział w kampanii to dla nas istotny krok w rozszerzaniu działań na rzecz edukacji, promocji i budowania równości rodzicielskiej na rynku pracy.”
Anna Podlewska - Dyrektorka ds. Strategicznych Inicjatyw HR w Credit Agricole Bank Polska
This will close in 0 seconds