State Street Bank

logo state street bank

State Street Bank

State Street Bank to światowy lider wśród dostawców usług finansowych i jeden z największych banków powierniczych działający od 1792r. z centralą w Bostonie. Firma działa na 100 rynkach finansowych i zatrudnia ponad 39 000 pracowników w 30 lokalizacjach na świecie. W Polsce jesteśmy od 2007 roku, a nasze biura znajdują się w Krakowie i Gdańsku – jest nas już około 6000.

Dla nas sukces to wpływ – naszych pracowników na klientów, lokalną społeczność i siebie nawzajem.

Rzeźba Kristen Visbal, zlecona przez State Street Global Advisors

Czy kojarzysz #FearlessGirl – odlaną z brązu figurkę Nieustraszonej Dziewczynki autorstwa Kristen Visbal, która zagościła na Wall Street? Ufundowana w 2017 roku przez State Street Global Advisors, dział firmy dostarczający usługi doradztwa w zakresie strategii inwestycyjnych, jest wyrazem apelu o większą świadomość na rynku w zakresie powierzania kobietom najwyższych stanowisk w strukturach zarządczych firm. Jest to także nasza deklaracja, że chcemy wspierać rozwój kobiet w biznesie.

W Polsce działa również Fundacja State Street Bank, która jest globalnie działającą organizacją charytatywną założoną przez naszą firmę  w 1977 roku. Fundacja wspiera przede wszystkim organizacje pozarządowe, które wyróżniają się misją i działaniami realizowanymi dla lokalnej społeczności. Wspiera projekty realizowane w takich kategoriach jak: edukacja, aktywizacja zawodowa, podnoszenie kwalifikacji i poszerzanie oraz pogłębianie doświadczeń zawodowych szczególnie wśród tych osób, które znajdują się w trudnej sytuacji finansowej lub społecznej. Fundacja co roku wspiera wiele organizacji poprzez granty, pracownicze programy wolontariackie i monetyzację godzin wolontariatu pracowniczego. 

Włączanie Różnorodności w State Street Bank

Statystyki demograficzne firmy w kwietniu 2020 wskazywały na zatrudnienie prawie 6,000 pracowników. Średni wiek pracowników to 30 lat – firma uwzględnia perspektywę przyszłych lub obecnie pełniących role opiekuńcze pracowników jako strategiczny priorytet w budowaniu kultury włączającej w organizacji.

State Street Bank otrzymało wiele nagród w jako pracodawca wspierający włączanie różnorodności, m.in. 2015 ABSL Diamonds Business Leader with Most Vibrant Workplace in Poland czy Filantrop Krakowa w 2019 za swoją pracę i wsparcie dla społeczności lokalnych. Od wielu lat firma State Street Bank jest też partnerem Fundacji Mamo Pracuj. Wspólnie realizują programy rozwojowe dla kobiet w ramach mentoringu – m.in. „Odważ się mamo”, zachęcając do zmiany ścieżki zawodowej kobiety, które w związku z macierzyństwem były wyłączone z rynku pracy.

Projekt Barriers Breaking Opportunity realizowany wraz z Fundacją Stella Virium stanowi kolejny przykład inicjatywy wspierającej m.in. osoby wyłączone z rynku pracy w związku z pełnionymi rolami opiekuńczymi, tym razem bez względu na płeć. Pracownicy firmy State Street Bank w ramach wolontariatu pracowniczego prowadzili szkolenia, mentoring i coaching dla beneficjentów programu, pośród których również znalazła się grupa osób z różnymi niepełnosprawnościami, osoby 45+ oraz pozostałe osoby zagrożone na rynku pracy ze względu na swoje etniczne lub kulturowe pochodzenie lub inne przesłanki różnorodności jak tożsamość płciowa czy zaburzenia zdrowia psychicznego.

Firma realizuje globalną strategię Inkluzji i Różnorodności, adresując regionalne i lokalne potrzeby swoich pracowników według zasady Global Force, Local Citizen. Swoje działania firma realizuje poprzez zaangażowanie pracowników w sieci pracownicze, takie jak sieć kultury i narodowości, sieć na rzecz rozwoju osobistego i zawodowego, sieć profesjonalistek (sieć kobieca), komitet sportowy, klub mówców publicznych, sieć działająca na rzecz osób z niepełnosprawnościami, osób LGBT+ oraz ich przyjaciół, inna na rzecz środowiska i zrównoważonego rozwoju oraz wreszcie klub pracujących rodziców.

State Street Bank to Pracodawca Przyjazny Rodzicom

Zachowanie odpowiedniego balansu praca-życie traktowane jest w State Street Bank bardzo poważnie. Managerowie są zachęcani do monitorowania oraz zapewnienia odpowiedniej równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym pracowników.

Firma daje możliwość dostosowania godzin pracy do indywidualnych potrzeb, wynikających z różnych sytuacji życiowych pracowników – m.in. elastyczne podejście w przedziale czasowym na rozpoczęcie pracy lub praca zdalna. Szczególnie ta ostatnia forma elastyczności mocno jest obecna w czasie pandemii Covid-19, gdzie około 90% populacji pracowników dostarcza swoją pracę zdalnie. Przed pandemią z pracy zdalnej korzystało regularnie 25-30% pracowników.

Firma również zapewnia swoim pracownikom możliwość wyjścia z biura lub zdalnie przejścia w tryb offline w ciągu godzin pracy w celu załatwienia ważnych spraw prywatnych. Jest to szczególnie doceniane przy konieczności załatwienia różnego rodzaju spraw urzędowych, w placówkach otwartych jedynie w godzinach naszej pracy, czy też przy konieczności odbycia nagłych wizyt lekarskich.

Bardzo ważnym elementem jest także polityka urlopowa, kładąca nacisk na bieżące wykorzystywanie urlopów, w tym nieprzerwanego urlopu 2-tygodniowego przynajmniej raz w roku. Jest to szczególnie ważne w obecnej sytuacji, związanej z pandemią, gdzie urlop jest niezbędny dla zachowania higieny zdrowia psychicznego.

Dodatkowo, w celu podniesienia komfortu życia pracowników oraz ich rodzin, zapewniony jest szereg udogodnień: medyczny pakiet VIP dla rodziny (w tym partnerów), obejmujący także wizyty domowe i usługi stomatologiczne, sportowa karta Multisport rozszerzona o pakiet basenowy dla dzieci czy ubezpieczenie grupowe obejmujące członków rodzin. Istnieje także możliwość otrzymania dofinansowania do opłat na wybrane przedszkola i żłobki, a firma ciągle podejmuje działania nad rozszerzeniem tego wsparcia. Pracownicy mają także możliwość zapisania się do Funduszu Emerytalnego, a składki współfinansowane są przez firmę w sposób dużo korzystniejszy niż wymagany prawnie w Polsce.

W State Street Bank prężnie działa Klub Pracujących Rodziców  organizujący wiele różnego rodzaju spotkań, czy warsztatów, obecnie w formie online. Organizowane są zarówno spotkania integracyjne dla dzieci, jak i warsztaty rozwoju osobistego dla rodziców. Odbywają się także spotkania z psychologiem dziecięcym.

Istnieje także możliwość uzyskania indywidualnej porady eksperckiej w różnorodnych aspektach życia: psychologii, finansów, zdrowego stylu życia czy odżywiania, zapewnionej przez firmę zewnętrzną współpracującą ze State Street Bank.

Jak wspieramy rodziców?

Nasze wsparcie dla rodziców to:

  • Opieka medyczna dla pracownika i najbliższej Rodziny w standardzie VIP (na przykład wizyty domowe) – firma pokrywa pakiet partnerski jako benefit (bez względu na stan małżeński, również dla związków jednopłciowych)
  • Dofinansowanie do żłobka lub przedszkola (w wybranych placówkach)
  • Możliwość uczestniczenia w wydarzeniach dla dzieci pracowników (Dzień Dziecka, Mikołaj) organizowanych przez Klub Pracujących Rodziców (do którego pracownicy mogą również dołączyć!)
  • Możliwość pracy z domu – w trakcie pandemii 100% pracy w trybie zdalnym (z możliwością pracy z biura w razie potrzeby)
  • Zespoły ze zróżnicowanymi godzinami pracy umożliwiają znalezienie rozkładu grafiku, który pasuje do grafiku Rodziny Pracownika
  • Możliwość pracy na część etatu
  • Pracowniczy Program Oszczędnościowy
  • Pracowniczy Program Wsparcia – porady psychologiczne, finansowe, podatkowe, zdrowotne
  • Karta Multisport dla każdego pracownika i karta dla dziecka (pakiet basenowy)
  • Ubezpieczenie na życie i zdrowie pracownika oraz członków jego rodziny

State Street Bank to firma, w której kultura organizacyjna opiera się na włączaniu i ciągłym podnoszeniu świadomości wśród pracowników. Z roku na rok stajemy się organizacją coraz bardziej dojrzałą i świadomą ogromu ciągłej pracy i wysiłków wielu działaczy na rzecz włączania różnorodności.

Jesteśmy również dumni, że w 2020 roku wprowadziliśmy w naszym systemie kadrowym możliwość samo-deklaracji, gdzie nasi pracownicy mogą zadeklarować różne obszary swojej różnorodności w tym stan rodzicielski, niepełnosprawność czy tożsamość płciową. Wszystko to w najwyższych standardach poufności dając możliwość firmie rozumienia swojej regionalnej demografii by jej programy I&D stawały się jeszcze bardziej dopasowane do oczekiwań i potrzeb pracowników.

Inkluzja to ciągła podróż, a my jesteśmy okrętem, który doskonale radzi sobie z największymi falami i wyzwaniami, gdyż nasza załoga to świetnie współpracujący zespół, budujący na naszej sile i największych zasobach oraz udzielający wsparcia i zrozumienia wszędzie tam, gdzie jest to konieczne.

Dodaj komentarz

This will close in 0 seconds