Dbaj o siebie i relacje

relacja

Dbaj o siebie i relacje

Są rzeczy, których nie warto odkładać na później

Świat pędzi do przodu, a my razem z nim. Często łatwiej jest działać zgodnie z wzorcami wyniesionymi rodzinnego domu, niż zatrzymać się i zastanowić, czy to, co robię, jest zgodne z tym, czego chcę. A przecież gdy nie wiemy, czego chcemy, realizację naszych planów i wdrażanie w życie pożądanych postanowień odkładamy na później.

Pytanie po co i czy warto? Nie, bo są rzeczy, których lepiej nie odwlekać. Odnosi się to między innymi do dbania o siebie i o relacje. Te dwa obszary są ze sobą powiązane, bo kiedy dobrze nam ze sobą, czujemy się lepiej z innymi. W kontekście relacji możliwość poznawania swoich dzieci od najwcześniejszych miesięcy jest doświadczeniem ważnym i takim, które już się nie powtórzy. Dzieci rosną i nawet gdy nas potrzebują, to już na innym etapie, w innym obszarze. Dlatego warto być obecnym od początku, na różnych etapach życia naszych pociech, bo czasu nie da się cofnąć.

Relacja, która procentuje. 

Za takim podejściem przemawiają wyniki wielu światowych badań. Widzimy to m.in. na przykładzie Islandii, gdzie mężczyźni korzystają z urlopów rodzicielskich już od ponad 20 lat. Najnowsze badanie Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) pokazuje, że islandzcy nastolatkowie częściej deklarują przywiązanie do swoich ojców niż ich rówieśnicy w innych krajach. Badanie WHO dotyczyło pierwszego pokolenia islandzkich dzieci, których ojcowie uzyskali prawo do wykorzystania trzymiesięcznego niezbywalnego urlopu rodzicielskiego.

Marka Gillette również opublikowała globalne dane z ankiet przeprowadzonych w 2021 roku, które wskazują na to, że posiadanie zaufanego przewodnika na drodze do dorosłości zwiększa komfort, poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie. 76% młodych mężczyzn, którzy mają wzór do naśladowania, jest pewnych swojej przyszłości, w porównaniu do zaledwie 59%, którzy takiego wzoru są pozbawieni.

Wspieranie zmian

Gillette, należące do portfolio Procter&Gamble, zawsze towarzyszyło mężczyznom w poszukiwaniu tego, co dla nich najlepsze. Marka dostrzega globalne zmiany w postrzeganiu męskości i wspiera mężczyzn w byciu sobą. Widząc, że rodzicielstwo staje się ważnym elementem identyfikacji mężczyzn, chcemy naszymi działaniami oswajać nowy porządek społeczny, w którym tata jest dla dziecka tak samo ważny jak mama.

Chcesz dowiedzieć się więcej, pobierz przewodnik #Facetna100Pro

Dodaj komentarz