Kampania Społeczna #WybieramSiebie
Ósmego marca wystartowała kampania społeczna: #wybieramsiebie, organizowana przez TrueMe – start-up technologiczny, tworzący proste w działaniu, zaawansowane technologicznie narzędzia wspierające profilaktykę zdrowia psychicznego i pielęgnujące nawyk dbania o swój dobrostan umysłowy.
Celem kampanii #wybieramsiebie, skierowanej do kobiet, jest podkreślenie wagi profilaktyki zdrowia psychicznego oraz znalezienia czasu wyłącznie dla siebie.
Czas trwania kampanii: 08.03. – 20.06.2024
Według wielu, powszechnie dostępnych badań, depresja i inne zaburzenia psychiczne stają się najważniejszym problemem społecznym. Kobiety we współczesnym świecie pełnią wiele ról i często cierpią z powodu wypalenia zawodowego i rodzicielskiego. Każdy okres dorosłego życia – począwszy od wczesnego macierzyństwa, po wiek emerytalny – jest naznaczony pełnieniem przez kobiety bezpłatnych funkcji usługowych. Jako młode matki jesteśmy w większości odpowiedzialne za opiekę nad dziećmi, by potem opiekować się starszymi rodzicami, a następnie stanowić tzw. instytucję babci. Godzimy się z tym, lecz płacimy często wysoką cenę, doświadczając ogromnego zmęczenia, przebodźcowania i kryzysów psychicznych. Nie musi tak być!
Kampania TrueMe pragnie zwrócić uwagę na konieczność troski o siebie i swój dobrostan. Organizatorki pragną rozszerzyć pojęcie systematycznej, codziennej pielęgnacji o wnętrze oraz podkreślić, że Dzień Kobiet powinien być celebrowany każdego dnia. Traktujmy swój umysł z taką czułością jak traktujemy swoją cerę – skoro codziennie smarujemy się kremem, nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy poświęciły również pięć minut na sprawdzenie, co słychać w naszym wnętrzu, na poznawanie siebie, odpowiadanie z czułością na swoje pragnienia i potrzeby, nazywanie swoich emocji i wartości, które są nam bliskie.
Kampania zaprasza do aktywności w dobrym celu tj. opublikowania grafiki (bez zdjęcia co jest nieprzypadkowe, bo chcemy podkreślić, że my to nie tylko nasz wygląd) w social media z dokończeniem zdania: Wybieram siebie… Zdjęcie można pobrać tutaj.
Dziennik Poznawaj Siebie z Radością
TrueMe pragnie dać kobietom dostęp do narzędzia – Dziennika Poznawaj Siebie z Radością, który ma formę aplikacji webowej. Praca z Dziennikiem polega na codziennych ćwiczeniach, skoncentrowanych wokół poznawania siebie i wymagających od 3 do 20 minut. Przykładowe tematy: Ćwiczenie wyrażania wdzięczności, Etykietowanie emocji, Doświadczanie somatyczne, Ekspozycja na zimno, np. poprzez uważny i świadomy prysznic, Uważność, np. jedzenie ulubionego posiłku wszystkimi zmysłami, Relaksacja, np. 7-minutowe ścieżki relaksacyjne do słuchania. Więcej informacji o Dzienniku → Tutaj.
W trakcie kampanii publikowane będą opinie użytkowniczek Dziennika, ich wrażenia i refleksje – co dało im poświęcenie kilku chwil na skupienie się na swoim wnętrzu? Jak się z tym czują? Jakie emocje wywołała w nich praca z Dziennikiem?
Będą również publikowane artykuły z ekspertami i ekspertkami zdrowia psychicznego oraz osobami opiniotwórczymi na temat ich poznawania siebie, dochodzenia do i pielęgnowania autentyczności. TrueMe zorganizuje webinary i podcasty, w których głównym motywem przewodnim będzie autentyczność i konieczność dbania o swój psychiczny dobrostan. Pierwsze z wydarzeń odbyło się już siódmego marca, jako prapremiera kampanii – z dr Asią Podgórską odbyła się rozmowa na temat przeciwdziałania skutkom długotrwałego stresu. Zapraszamy do obejrzenia rozmowy tutaj.
Chcemy by każda odbiorczyni kampanii uświadomiła sobie, jak ważna jest codzienna, systematyczna troska o siebie oraz profilaktyka zdrowia psychicznego.
Więcej informacji na stronie kampanii: #wybieramsiebie
Fundacja Share the Care wraz z Fundacja Mamo Pracuj, Tydzień Kobiet Sukcesu, Future Collars, Women Update objęły kampanię patronatem.