Procter & Gamble
Intencją firmy P&G jest stworzenie kultury dzielenia się, która umożliwia obojgu rodzicom zaangażowanie się w opiekę nad dziećmi. Kultury, która zmienia sposób postrzegania opieki jako odpowiedzialności związanej z płcią (podstawowa opieka powszechnie jest kojarzona z rolą matki) na niezależną od tego, czy jest się kobietą, czy mężczyzną. Kultury, która uznaje, że oboje rodzice mają takie same możliwości sprawowania opieki nad dziećmi, jednocześnie podejmując zobowiązania zawodowe.
Polityka #Sharethecare spełnia te cele. Nasz program wspierania ojców został wprowadzony w marcu 2019 roku i cieszy się ogromnym powodzeniem. Skorzystało z niego już ponad 350 ojców ze wszystkich placówek P&G w Polsce.
W związku ze zmianą przepisów w kwietniu 2023 roku polityka P&G dla Polski została dostosowana do nowych regulacji prawnych. Ojcom przysługują dwa tygodnie ustawowego urlopu ojcowskiego, który należy wykorzystać do ukończenia przez dziecko 12 miesięcy, oraz 9 tygodni urlopu rodzicielskiego do wykorzystania do końca roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy sześć lat.
Na równości rodzicielskiej zyskują nie tylko rodzice ale przede wszystkim dzieci, o czym przekonuje nas Rafał Dembowski, tata Maksa:
„Jeszcze przed urodzeniem naszego syna, Maksa, wiedziałem, że skorzystam z wydłużonego urlopu rodzicielskiego. To była bardzo dobra decyzja: mogłem dzielić z Maksem czas od pierwszych dni jego życia, aż do adaptacji w żłobku. To dało poczucie bezpieczeństwa i sprawiło, że nasza relacja od początku była wyjątkowa. Także, powrót żony do pracy odbył się naprawdę płynnie i bez stresu”