Lidl Polska

Lidl

Lidl Polska

Różnorodność to podstawa!

Lidl Polska niejedną ma stronę. Ta kobieca jest dla nas równie ważna, jak każda inna. W końcu kobiety stanowią ponad połowę (około 52%) populacji kraju. Stanowisko to nie płeć, dlatego chcemy wzmacniać osiągnięcia żeńskiej części załogi, w tym pracujących mam, które wspieramy w dążeniu do zawodowej niezależności. 

Równość i inkluzywne środowisko pracy to dla nas ważne wartości. Temat kobiet jest nam bliski, bo nie pozostajemy obojętni na dane – 67% kobiet w Polsce jest aktywnych zawodowo. Polki zarabiają średnio o 7,7% mniej niż ich koledzy na tych samych stanowiskach. To alarmujące statystki, a naszą misją jest dążenie do zbudowania środowiska pracy, które będzie dawało wszystkim równe szanse zawodowe.

Matki w Lidlu są wspierane od samego początku ciąży, a także po urodzeniu dziecka. Wiemy, jak ważną rolę na świecie pełnią kobiety, dlatego kierujemy wobec nich różne działania, mające pomóc im w powrocie do aktywności zawodowej po ciąży.

Przyszłe mamy otrzymują od nas na starcie pakiet informacji dotyczących ich praw. Przypominamy im o Programie Wsparcia Pracowników, oferującym pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów. Jeśli chcą pozostać zaangażowane w życie zespołu, mogą wyrazić zgodę na kontakt podczas nieobecności związanej z urodzeniem dziecka. Wówczas przełożeni dbają o to, by pracowniczki otrzymywały najważniejsze informacje. Jest to możliwość, nie obowiązek, z którego kobiety chętnie korzystają.

Po powrocie świeżo upieczonej mamy dbamy o to, by zapewnić jej edukację w zakresie praw, które posiada. Przypominamy o dodatkowo przysługujących przerwach i dniach urlopu związanych z koniecznością opieki nad dzieckiem. Jeśli jest taka potrzeba wdrażamy ją także w procesy, które się zmieniły podczas jej nieobecności. Aby czuła się od razu członkinią #teamlidl. Mamom przypominamy również o benefitach i innych formach wsparcia, takich jak praca w niepełnym wymiarze godzin, Wyprawka dla Maluszka, ubezpieczenia zdrowotne czy prywatna opieka medyczna.

Jakie są tego efekty? Kobiety lubią pracować w Lidlu, bo wiedzą, że o nie dbamy. Zatrudniamy ponad 21 000 pań, co stanowi 78% aktywnych pracowników polskiej sieci Lidl. 

Bo w Lidlu każdy i każda z nas ma szansę na rozwój.  

Posłuchaj jak jeszcze Lidl Polska wspiera swoich pracowników:

PrzecPrzeczytaj więcej o kampanii Proud to be a working Mum.

This will close in 0 seconds