Proud to be a Working Mum

PROUD Mum

Proud to be a Working Mum

Z okazji Dnia Matki startuje kolejna edycja kampanii „Proud to be a roking mum”, której organizatorami są Fundacja Share the Care oraz firma Femmeritum. W centrum uwagi jest potencjał mam i poczucie dumy z tego co robią każdego dnia.

„W tej kampanii bardzo chcemy zwrócić uwagę na potencjał pracujących mam. Nie mówimy o tym, jak wygląda aktywność zawodowa mam versus ich prawdziwe aspiracje, nie skupiamy się na problemach i trudnościach. Ta kampania niesie pozytywne przesłanie, bo często w ferworze życia, matki zapominają jaką wielką pracę wykonują i jak ważne są dla nas wszystkich” – mówi Sylwia Ziemacka, członkini zarządu Fundacji Share the Care.

„Ta kampania jest o sprawczości, pewności siebie, dumie i sile. To kobiety, w szczególności pracujące mamy,  muszą najpierw w siebie uwierzyć i odważnie nie tylko sięgnąć po swoje prawa, ale zadbać o to, aby aktywnie współtworzyć ten świat. Budując partnerstwa z innymi grupami społecznymi, współpracując i wspierając siebie nawzajem. Nikt tego za nas nie zrobi – mówi Paulina Janiak, współwłaścicielka i prezeska Femmeritum.

Z czego TY jesteś dumna?

Kampanii towarzyszy spot „Z czego jesteś dumna?”, w którym mamy pracujące w różnych zawodach odpowiadają dokładnie na to pytanie. 

Ponadto organizatorzy zachęcają wszystkie inne pracujące mamy do udziału w konkurs z atrakcyjnymi nagrodami.

„Jestem dumna z wyborów których dokonywałam” – Daria Skrzypczak-Kozikowska, Adwokatka, mentorka,coach.

„ Jestem dumna z tego, że nigdy nie że nigdy nie pozwoliłam sobie wtłoczyć poczucia winy” – Daria Auguścik, Dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce, Mastercard.

„Jestem dumna z tego, że się nie boję, z odwagi do działania i z tego, że macierzyństwo mnie nie zatrzymało” – Kamila Szalach, Współwłaścicielka i wiceprezeska, Femmeritum.

„Jestem dumna z tego że nauczyłam się odpuszczać” –  Weronika Matuszczak, Digital Learning Manager, Philip Morris International.

„Jestem dumna z tego, że udaje mi się łączyć moje życie zawodowe z prywatnym” – Agnieszka Mazurowska, Managerka Sklepu, Lidl.

„Najbardziej dumna jestem z relacji jaką mam z moimi dziećmi” – Olga Bołądź, aktorka.  

„Jestem dumna z tego, że wychowując dzieci rozwinęłam to, co chciałam” – Marzena Pilarz-Herzyk, Mama Prawniczka.

„Jestem dumna z tego, że osiągnęłam wiele rzeczy zawodowo i moje dzieci mi towarzyszyły przy sukcesach i przy porażkach” – Zuzanna Sielicka-Kalczyńska, Współzałożycielka i CEO, Wishbear.

 „Jestem dumna z tego, że nie zrezygnowałam z siebie w macierzyństwie. Ale przede wszystkim z tego, że moje córki widzą, że ja z siebie nie zrezygnowałam” – Zuza Pieczowicz, Dziennikarka, podcasterka, trenerka, mediatorka.

 „Najbardziej dumna jestem z tego jak wygląda moja rodzina, z relacji jakie mamy, z tego, że udało nam się stworzyć ciepły dom” – Alicja BANACH, Starszy Kierownik Projektu, Orange.

„Jestem dumna z tego, że pokazuję mojemu synowi czym jest równy podział obowiązków  i to, że zarówno kobiety jak i mężczyźni mogą się rozwijać zawodowo i angażować w opiekę” – Joanna Włodarczyk, socjolożka, badaczka.

„Jestem przede wszystkim dumna ze swoich córek, ze swojego męża, z naszej rodziny i z tego, że nasze dziewczyny mają fajny przykład tego, że zawsze mogą sięgać po swoje marzenia” – Natalia Panczenko, Założycielka Fundacji „Stand with Ukraine”.

W ramach kampanii, organizatorzy przygotowali dodatkowo serię filmików, w których pracujące mamy opowiadają o tym dlaczego łączenie pracy zawodowej z macierzyństwem jest dla nich ważne.  To skłania do refleksji.

Proud Pracodawcy

W ramach kampanii promowane są również dobre praktyki pracodawców, którzy realnie wspierają mamy w łączeniu życia zawodowego i rodzinnego. Proud Pracodawcy to organizacje, które rozumieją, że na różnych etapach życia kobiety potrzebują elastyczności i wsparcia, aby mogły w pełni realizować się zarówno w pracy, jak i w roli matki.

Pracodawcy mogą wspierać pracujące mamy na różne sposoby, ale kluczem do sukcesu jest elastyczność i diagnoza potrzeb. Proud Pracodawcy podchodzą do tematu kompleksowo a ich aktywności zaczynają się często zanim jeszcze mama rozpocznie urlop macierzyński i rodzicielski.

Ważne jest budowanie przekonania wśród mam, że pracodawca będzie na nie czekał; że przerwa związana z urodzeniem dziecka to nie dziura w życiorysie. Dobrym zwyczajem jest aktywne nawiązywanie kontaktu z mamą, zanim formalnie zakończy urlop rodzicielski, aby porozmawiać o jej dalszych planach zawodowych, bez presji, ale aby określić oczekiwania i móc lepiej zaplanować kolejne kroki.

Wiele firm podejmuje dodatkowo inicjatywy mające na celu zadbanie o poczucie mam, że mimo przerwy związanej z narodzinami dziecka, są nadal częścią zespołu. Pracodawcy rekomendują też pełen onboarding po powrocie mamy do pracy, aby ją płynnie wdrożyć na nowo w życie firmy. To w połączeniu z dedykowanymi szkoleniami, programami mentoringowymi, sesjami coachingowymi czy grupami wsparcia naprawdę sprawia, że mamy łapią wiatr w żagle i z pewnością siebie łączą obie ważne dla nich role.

Siła wsparcia innych mam

Zwieńczeniem tegorocznej kampanii będzie spotkanie na żywo „Proud to be a working mum POWER BREAKFAST” dla mam, a także przedstawicielek i przedstawicieli działów HR oraz liderek i liderów grup pracowniczych wspierających kobiety.

Podczas wydarzenia Zosia Smełka-Leszczyńska, semiotyczka kultury, psycholożka, doktorka nauk o kulturze i religii, autorka książki „Cześć pracy. O kulturze zapierdolu” opowie o tym jak wspierać mamy skutecznie a nie tylko pozornie.

Praca matek to w Europie temat z długą historią, dlatego warto prześledzić ewolucję roli kobiet na rynku pracy i odpowiedzieć sobie na pytanie, kiedy dostrzeżono problem z godzeniem tożsamości matki i pracownicy – podkreśla Zosia Smełka-Leszczyńska.

Zycie pracujących mam nie zawsze bywa łatwe i każdej mamie przyda się trochę dystansu i zmiana perspektywy. Dlatego organizatorzy wydarzenia zaprosili do współpracy Agnieszkę Matan, scenarzystkę, komiczkę z Resortu Komedii i trenerkę Szkoły Impro. Przedstawi „10 legalnych sposobów na to, jak (nie) wrócić do pracy”

Z kolei warsztatowa część spotkania poświęcona będzie pracom nad przewodnikiem dobrych praktyk, skupionym na wspieraniu mam pracujących.

„Punktem wyjścia będzie spojrzenie na mamę jako pracownicę – od momentu decyzji o macierzyństwie, przez ciążę, narodziny dziecka, urlop macierzyński i rodzicielski, aż po powrót do pracy” – zapowiada Paulina Janiak.

Więcej na mama.teamrodzina.pl

This will close in 0 seconds