MAMY czas na zdrowie
Czy wiecie, że prawie połowa pracujących mam, kiedy jest przeziębiona lub ma grypę wciąż wykonuje swoje obowiązki zawodowe?
Te, które biorą wolne, bynajmniej nie leżą i nie kurują się w łóżku. 60% mam kontynuuje wykonywanie obowiązków domowych i wciąż zajmuje się dziećmi. Uważają, że praca się sama nie zrobi, a dziećmi trzeba się zająć.
W przypadku przeziębienia wystarczą czasami tylko dwa dni dobrej opieki, aby stanąć na nogi. Dlaczego nie możemy znaleźć tego czasu i zatroszczyć się o siebie?
Razem z firmą Haleon, producentem leku Theraflu, połączyliśmy siły i stworzyliśmy kampanię społeczną „MAMY czas na zdrowie”. Jej celem jest zwiększenie świadomości wyzwań, z jakimi zmagają się pracujące matki w domu i w miejscu pracy. Projekt ma charakter edukacyjny i dostarcza mamom podpowiedzi w zakresie działań, które mogą podjąć, aby zadbać o swoje zdrowie. Ma budować świat, w którym mamy poczują się zrozumiane, a nie oceniane.
W ramach kampanii stworzyliśmy merytoryczną platformę internetową, serię filmów edukacyjnych i warsztatów.
Przygotowaliśmy również wyjątkowy przewodnik z praktycznymi wskazówkami i ćwiczeniami dla mam oraz Kodeks „MAMY czas na zdrowie”.
Ponadto od 2024 roku ruszamy z Ogólnopolskim Programem siostrzanego wsparcia, bo wiemy jak bardzo to wsparcie innych mam może pomóc w przezwyciężeniu trudności.
Stawiamy też na partnerstwo w związku (a jakże!). Podpowiadamy, jak rozmawiać o podziale obowiązków domowych, odpowiedzialności za opiekę nad dziećmi oraz wspierać się w trudnych chwilach. Chcemy, aby takich rozmów w atmosferze wzajemnego zrozumienia było parach jak najwięcej.
Kampania jest dla naszej Fundacji szczególnie ważna, bo przygotowane narzędzia i działania nie tylko wspierają mamy w trudnej sytuacji, jaką jest choroba. Wyposażają kobiety w uniwersalne umiejętności i uczą, jak budować sieci wsparcia, które przetrwają lata.
Zapraszamy na stronę kampanii www.mamyczasnazdrowie.pl