Partner strategiczny:

Rok 2023 jest rokiem dla nas wyjątkowym. Udało się nam doprowadzić do wdrożenia unijnej dyrektywy work-life balance w Polsce. Dzięki niej ojcowie zyskali 9 tygodni urlopu rodzicielskiego tylko dla nich! To kolejny krok do równości rodzicielskiej w Polsce.
Z tego powodu tegoroczna odsłona kampanii Facet na 100 Pro jest sponsorowana przez cyfrę 9 – szukajcie tej cyfry w naszej publikacji!
Dokładnie 23-go czerwca w Dzień Ojca pojawi się tutaj przewodnik „Facet na 100 pro, czyli jak korzystać z ojcostwa i 9 tygodni urlopu tylko dla ojców”. Stworzyliśmy go specjalnie dla Was – ojców, abyście mogli zainspirować się tekstami przygotowanymi przez ekspertów, ambasadorów naszej Fundacji i innych ojców, którzy wiedzą, że nie warto czekać z decyzją o urlopie tylko brać i korzystać już teraz!
Propagujemy partnerstwo w związku i podział urlopu rodzicielskiego między rodziców, bo wiemy, że przynosi to korzyści kobietom, mężczyznom i przede wszystkim dzieciom. Partnerstwo w związku jest dla nas odpowiedzią na zmieniający się świat, w którym równość i wiara w ludzki potencjał jest jedną z najwyższych wartości; a jakość relacji przekłada się na jakość naszego życia.
Partnerem strategicznym publikacji kolejny rok jest Gillette, marka należąca do portfolio Procter&Gamble, która dostrzega globalne zmiany w postrzeganiu męskości i wspiera mężczyzn w byciu sobą. W swoich kampaniach zachęca konsumentów, aby stali się wzorami do naśladowania dla następnych pokoleń wychowywanych w duchu dążenia do świata równych szans.
Po prostu są rzeczy, których nie warto odkładać na później – 9 tygodni urlopu rodzicielskiego jest jedną z nich. Wspólne chwile są bezcenne.
Przeczytaj nasz przewodnik i weź udział w szeregu atrakcji i wydarzeń, które przygotowaliśmy z okazji Dnia Ojca w tym roku!
Partner strategiczny:
Partnerzy:
Partnerzy społeczni:
Partnerzy medialni:
„Odpowiedzialne marki budują swoją komunikację na wartościach i ideach, z którymi mogliby identyfikować się odbiorcy. Nie uciekają od narracji społecznej, nie boją się przełamywania stereotypów. Gillette, marka należąca do portfolio Procter&Gamble, dostrzega globalne zmiany w postrzeganiu męskości i wspiera mężczyzn w byciu sobą”
Goran Sutinovski - Brand Director marki Gillette w Europie Centralnej
"Jesteśmy przekonani, że 9 tygodni przerwy w pracy, da ojcom szansę na zbudowanie kompetencji rodzicielskich i złapanie świeżej perspektywy. Ojcowie z BGK, którzy dotychczas korzystali z urlopów rodzicielskich, potwierdzają, że taka przerwa wzbogaciła ich doświadczenia i pozwoliła nabrać sił i motywacji do innych aktywności, w tym zawodowych."
Marta Podedworna - Dyrektorka Departamentu Polityki Wynagrodzeń i Spraw Pracowniczych w Banku Gospodarstwa Krajowego, członkini Rady programowej Fundacji Share The Care.
„Coraz więcej mówi się nie tylko o zmianie podejścia do ojcostwa, ale także o tym, jak zaangażowanie w opiekę nad dzieckiem i w jego wychowanie wpływa na mężczyznę, jego więź z synem lub córką oraz na samo dziecko. Korzyści z tej relacji są nie do przecenienia dla obu stron”
Joanna Włodarczyk - Badaczka, Socjolożka, Mama
„Kiedy partnerzy planują narodziny dziecka, zwykle myślą o tym, jakie uprawnienia z tego tytułu przysługują przyszłej mamie. Często zapominają, że przepisy prawa pracy przewidują wiele przywilejów także dla ojców. Niestety brak szczegółowej wiedzy w tym temacie powoduje, iż niewielu mężczyzn korzysta z uprawnień. Rok 2023 przyniósł szereg bardzo pozytywnych zmian w zakresie praw dla tatów. Tym bardziej ważne jest, aby wzrastała świadomość ich praw, a co za tym idzie by większa liczba ojców realnie włączała się w wychowywanie dzieci"
Marzena Pilarz-Herzyk - Specjalizująca się w prawie pracy, autorka bloga www.mamaprawniczka.pl, mama trzech synów
„Nie będzie równości w biznesie, bez równości w domu. W Philip Morris w Polsce od lat wspieramy pracujących u nas rodziców w łączeniu obowiązków osoby pracującej i rodzica. Dlatego, m.in., dajemy możliwość pracy na pół etatu przez pierwszy miesiąc po powrocie, z zachowaniem pełnego wynagrodzenia. Dopłacamy także do 100% do urlopu rodzicielskiego przez 9 tygodni”
Ewa Sobiech - Menedżerka ds. Zaangażowania Pracowników, Inkluzywności oraz Różnorodności
"Co ma wspólnego partnerstwo między rodzicami w wychowywaniu dziecka, z kulturą organizacyjną i różnorodnością w firmie? W ING Hubs Poland wiemy, że to naczynia połączone. Zaufanie, poczucie, że jesteśmy zrozumiani oraz mamy wsparcie w ważnych dla nas sprawach, to dziś fundamentalne wartości zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Te dwa, wydawałoby się jeszcze niedawno, odrębne obszary naszego życia, łączą się w jedną całość."
Kamila Heitzman - Lead Employer Branding and Diversity&Inclusion Centre of Expertise, working for ING Hubs Poland