Facet na 100 procent

PRO Pracodawcy

intro

PRO Pracodawcy

Fundacja Share the Care stworzyła pojęcie PRO PRACODAWCY w odniesieniu do organizacji, które wspierają równość rodzicielską w miejscu pracy. 

To firmy, które dostrzegają potrzeby nowego pokolenia pracowników, w tym chęć młodych ojców do większego zaangażowania w życie swoich dzieci i rodziny. 

Badania pokazują, że mężczyźni w Polsce nie korzystają ze swoich praw rodzicielskich m.in.: w obawie przed utratą pracy czy utratą pozycji zawodowej.

Pracodawcy, którzy budują kulturę organizacyjną, w której mężczyzna czuje się komfortowo korzystając z urlopu ojcowskiego lub rodzicielskiego, czy nie ma obawy skorzystania ze zwolnienia lekarskiego w przypadku choroby dziecka, wyznaczają nowe standardy na rynku pracy.

Komunikacja, edukacja i kształtowanie kultury organizacyjnej wspierającej równość rodzicielską są kluczem do sukcesu. W Polsce widzimy też rosnące grono firm, które dofinansowują urlopy rodzicielskie do 100% wynagrodzenia lub oferują dodatkowe tygodnie 100% płatnych urlopów ojcowskich. 

Poznajcie PRO PRACODAWCÓW! 

Intencją firmy P&G jest stworzenie kultury dzielenia się, która umożliwia obojgu rodzicom zaangażowanie się w opiekę nad dziećmi.
Bank Gospodarstwa Krajowego jako pracodawca aktywnie propaguje partnerstwo w związku i równe zaangażowanie obu rodziców w rodzicielstwo.
Philip Morris w Polsce realizuje program Happy Parents, który odpowiada na potrzeby m.in. pracujących w firmie ojców.
Od 1 stycznia 2021 r. Mastercard oferuje dodatkowy 16-tygodniowy urlop dla opiekunów dzieci, który przysługuje zarówno matkom jak i ojcom
Bardzo ważnymi elementami strategii Banku BNP Paribas są wspieranie różnorodności i tworzenie inkluzywnej kultury organizacyjnej.
Zdrowie i dobre samopoczucie osób pracujących w GSK są dla nas niezwykle ważne. Ogromny wpływ na nasze życie ma pojawienie się dziecka.

This will close in 0 seconds