Kampania Proud to be a working Mum

Proud Mum

Kampania Proud to be a working Mum

„Proud to be a Working Mum” – nowa inicjatywa podkreślająca wartość i siłę pracujących mam

Z okazji nadchodzącego Dnia Matki oraz w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby współczesnego świata, Fundacja Share the Care startuje z drugą edycją kampanii „Proud to be a Working Mum”. Jej celem jest podkreślenie nieocenionego wkładu pracujących matek w rozwój społeczeństwa, gospodarki, oraz w wychowanie przyszłych pokoleń.

Kiedy kobieta zostaje mamą i nawet powróci do aktywności zawodowej, często jej poczucie własnej wartości i samoocena doprawione sporą dawką wyrzutów sumienia, nie pozwalają jej dostrzec swojego potencjału. Taki stan rzeczy jest również „zasługą” nadal funkcjonujących w społeczeństwie stereotypów, np. „mama karierowiczka”.

„Proud to be a Working Mum” to kampania, która ma pomóc kobietom docenić siebie i uwierzyć, że stanowią potencjał dla świata, społeczeństwa, swoich dzieci, partnerów i siebie samych.

Inicjatywa ma za zadanie zmienić społeczne postrzeganie matek pracujących, pokazując, że mogą one skutecznie łączyć życie zawodowe z rodzinnym, będąc równocześnie inspiracją i wsparciem dla innych.

„W maju z okazji Dnia Matki, jednoczymy aktywne zawodowo mamy, aby budować ich poczucie własnej wartości, aby docenić ich zręczność w godzeniu życia zawodowego i rodzinnego oraz aby budować pozytywny wizerunek pracującej mamy. Bycie pracującą mamą jest ok! Potrzebujemy potencjału kobiet w polityce, na rynku pracy, w trzecim sektorze” – mówi Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care i podkreśla, że macierzyństwo nie może i nie powinno stać w sprzeczności z aktywnością zawodową.

„Mum empowerment” jest widocznym i rozwijającym się trendem, który nie tylko wspiera matki w osiąganiu ich aspiracji zawodowych, ale także przyczynia się do budowania bardziej inkluzywnego i równego społeczeństwa. Aktywizacja zawodowa matek ma znaczący wpływ na gospodarkę, sprzyjając rozwojowi oraz tworząc bardziej zrównoważony rynek pracy.

„Świat się zmienia i wymaga nowego spojrzenia na bieżące wyzwania. Matki wnoszą do debaty publicznej nie tylko swoje indywidualne umiejętności, ale również perspektywę, która może być kluczowa w radzeniu sobie z bieżącymi kryzysami,” dodaje Paulina Janiak, partnerka w firmie Femmeritum i partner merytoryczny kampanii.

Empatia i zdolność budowania wspólnoty

Matki często rozwijają silne umiejętności w zakresie empa\i i komunikacji, co jest niezbędne do budowania współpracy i rozwiązywania konfliktów. Te umiejętności są kluczowe w kreowaniu polityk i strategii, które promują bardziej zintegrowane i wspierające społeczeństwa.

Wielozadaniowość i efektywność

Zarządzanie wieloma zadaniami jednocześnie to codzienność dla wielu matek. Te umiejętności mogą być przekształcone w efektywne zarządzanie projektami i liderowanie zespołami w miejscu pracy, co jest niezbędne w szybko zmieniających się, kryzysowych sytuacjach.

Innowacyjne podejście do problemów

Matki często muszą być kreatywne w rozwiązywaniu problemów codziennego życia, co może przekładać się na innowacyjne podejście do rozwiązywania problemów w szerszym kontekście społecznym i gospodarczym.

Odporność i wytrwałość

Wychowanie dzieci wymaga cierpliwości, odporności i zdolności do radzenia sobie z trudnościami. Te cechy są nieocenione w miejscach pracy, szczególnie w okresach niepewności i zmian.

Perspektywa długoterminowa

Matki często myślą i działają z perspektywą długoterminową, starając się zapewnić najlepszą przyszłość swoim dzieciom. Ta zdolność do długoterminowego planowania i rozważania przyszłych konsekwencji decyzji może przynieść korzyści w planowaniu strategicznym i polityce środowiskowej.

Zrównoważony rozwój

Matki mają naturalne powiązanie z ideą zrównoważonego rozwoju, gdyż często koncentrują się na zdrowiu i dobrobycie swoich rodzin. Promowanie zrównoważonych praktyk w miejscu pracy i społeczeństwie to sposób na długotrwałe i efektywne zarządzanie zasobami.

Reprezentacja i różnorodność

Włączenie matek do procesów decyzyjnych zapewnia większą różnorodność perspektyw, co jest niezbędne dla holistycznego i inkluzywnego podejścia do rozwiązywania problemów.

Brak wiary w siebie

O ile wiele badań wskazuje na to, że macierzyństwo to doskonałe pole treningowe dla liderów XXI wieku, o tyle często mamy nie dostrzegają związku między tym czego uczą się opiekując się swoimi dziećmi a wartością jaką generują na rynku pracy.

Badanie firmy doradczej McKinsey wykazało, że matki posiadają zestaw umiejętności, które są równie cenne na stanowiskach zarządczych, jak i w opiece nad dziećmi, a wspieranie ich powrotu do pracy może przynieść korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom. Jednak co ciekawe, badanie to ujawniło, że wiele matek nie dostrzega związku pomiędzy byciem matką a byciem pracownikiem. Dopiero po zwróceniu im uwagi na specyficzne umiejętności, które transferują z domu do pracy, takie jak cierpliwość, empatia, efektywność i wielozadaniowość, respondentki lepiej rozpoznawały wartość tych „umiejętności matczynych” w miejscu pracy.

„My – kobiety robimy niesamowicie wiele, aby zmieniać świat na lepsze. Tylko często w tym pędzie dnia codziennego, nie dostrzegamy naszej sprawczości lub umniejszamy naszą rolę, bo skłania nas do tego wrodzona skromność. A przecież mamy tyle powodów do dumy! Tyle osiągnięć małych i dużych, które zasługują na celebrację! I tyle emocji dobrych i złych (bo te również często skłaniają do konstruktywnego działania), którymi warto dzielić się z innymi” – podkreśla Paulina Janiak.

„Świadome wsparcie dla pracujących matek przyczynia się do budowania silniejszego społeczeństwa. Przez kampanię „Proud to be a Working Mum” chcemy dać matkom głos, który zbyt często jest nieobecny w dyskursie publicznym oraz wzmocnić poczucie dumy mam,” mówi Karolina Andrian

Kampanii towarzyszyć będzie spot społeczny „BE PROUD”, w którym pracujące mamy opowiadają z czego są dumne. Wzięły w nich udział między innymi: Aleksandra Gajewska-sekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, aktorki Maria Konarowska, Hanna Konarowska-Nowińska oraz radna miasta Warszawy Zofia Smełka-Leszczyńska.

Zwieńczeniem kampanii będzie wydarzenie „STREFA KOBIECEGO WPŁYWU”, które odbędzie się 27 maja w Centrum Kreatywności Targowa. „Zachęcamy wszystkie zainteresowane media do uczestnictwa w nadchodzącym wydarzeniu oraz do podjęcia dialogu na temat wyzwań i sukcesów, które na co dzień towarzyszą pracującym matkom” – zaprasza Karolina Andrian.

W ramach kampanii Fundacja Share the Care zaprasza pracujące mamy do opowiedzenia na łamach profili społecznościowych swojej historii w duchu „Jestem aktywną zawodowo mamą i jestem Z SIEBIE DUMNA! Dlaczego?”. Swoje wpisy należy oznaczyć hashtagiem #ProudToBeaWorkingMum

W kampanię zaangażowały się seksuolożka Agata Stola, aktorki Barbara Kurdej-Szatan, Maria i Hanna Konarowska oraz wielu inflencerek i influencerów – Marzena Pilarz-Herzyk (Mama Prawniczka), Łukasz Dominiak (Who’s Your Daddy), Kamil Janowicz (Father_ing) i wielu innych.

Link do rejestracji na konferencję: https://teamrodzina.pl/proud-mum/

Organizator: Fundacja Share the Care

Partner merytoryczny: Femmeritum

Kampania została objęta patronatem honorowym przez dr Agnieszkę Dziemianowicz-Bąk, Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Prezydenta miasta st. Warszawy Rafała Trzaskowskiego.

Partnerzy kampanii: BNP Paribas Bank Polska, ING Hubs Poland, Haleon, Ringier Axel Springer Polska, BGK, Brown-Forman, OLX-Praca

Partnerzy społeczni: Father_ing, Mama Prawniczka, IBS-Instytut Badań Strukturalnych, INCO, ITGirls, Leading Women, Kongres Kobiet, Muzeum Historii Kobiet, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Splot – Instytut Psychoterapii i Terapii Seksuologicznej, Izabela Kulesza – Wdzięczni za Obfitość, Fundacja Kulczyk, Foods by Ann, Fundacja Sukces Pisany Szminką, True Me, Nie jestem z cukru, Women in Law, Kobiety Inspirują, Strong Women in IT, Twister, Warda&Partners., ICAN Institute, INCO, Lady Business Club

Partnerzy medialni: Forbes Women, Noizz, Personel i Zarządzanie, Onet, TVN Style 


This will close in 0 seconds