Webinar: Depresja poporodowa
21 kwietnia, godz. 20.00 – 21.00
Bezpłatny webinar dla rodziców na platformie ZOOM
W naszym społeczeństwie rodzicielstwo kojarzone jest ze stanem spełnienia i błogostanu. Czasami jednak zamiast zadowolenia z siebie, dumy i radości na widok własnego dziecka pojawia się coś odmiennego, wręcz trudnego do określenia – niezrozumiały obniżony nastrój, brak energii, ambiwalencja w stosunku do rodzicielstwa, szczególnie macierzyństwa. W rzeczywistości ewolucję, którą przechodzi organizm po ciąży, nieustanne zmęczenie związane z niewyspaniem spowodowanym karmieniem czy też brak apetytu trudno oddzielić od rozwijającego się procesu chorobowego. Taka sytuacja zaskakuje nie tylko same kobiety, ale także całe ich otoczenie.
Na webinarium zostaną poruszone następujące tematy: Czym jest depresja poporodowa? Kiedy należy szukać profesjonalnego wsparcia? Jak zaburzenia depresyjne rodzica wpływają na dziecko? Jak wspierać partnerkę, która doświadcza depresji poporodowej? Czy tata też może mieć depresję poporodową?
Webinar prowadzą:
Magda Winiarska-Smoczyńska – absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, studiów podyplomowych z Diagnozy Klinicznej Dziecka i jego Rodziny na Uniwersytecie Warszawskim oraz Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Ośrodku Regeneracja. Odbywa całościowe szkolenie w Krakowskiej Katedrze Psychiatrii. W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pracuje terapeutycznie z rodzinami i dziećmi w wieku przedszkolnym, prowadzi diagnozę dzieci (0-6) oraz konsultacje z rodzicami w zakresie trudności wychowawczych i emocjonalnych.
Joanna Włodarczyk – współprowadząca podcast Wspólne Dzieci = Wspólne Obowiązki, socjolożka, badaczka, absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2009 roku pracuje w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Od 2011 roku jest koordynatorką Działu Badawczego FDDS. Od 2012 roku prowadzi sekretariat redakcji kwartalnika naukowego „Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka”. Ukończyła Szkołę Trenerów House of Skills. Autorka publikacji z zakresu problematyki krzywdzenia dzieci.